úterý 1. července 2014

Tvarohové knedle s jahodami

Holka na vdávání jsem, to je jasný. Aneb děkuji Nikki za super recept na tvarohové knedlíky, které jsem si trošku upravila.

Na knedlíky budete potřebovat:
  • 2 vaničky měkkého plnotučného tvarohu
  • 100 g polohrubé mouky
  • 100 g celozrnné mouky
  • 2 žloutky
  • špetka soli
  • vanilkový cukr
  • jahody 
  • mák, moučkový cukr, máslo

Vše, krom jahod, smíchejte. Vznikne vám lepivé těsto. Vál si posypte trochou hladké mouky. Z hotového těsta vždy vezměte malý kousek, udělejte z něj kuličku a doprostřed vmáčkněte jahodu. Knedlík ještě trochu "vykutálejte". Dejte si stranou. Mezitím si dejte vařit vodu (já si ji uvařila ve varné konvici, abych to měla rychlejší). Až voda začne bublat, knedlíky do hrnce vložte a vařte, dokud nevyplavou. Potom vyndejte. Já vařila vždy po 5 ks. Z těsta mi vyšlo necelých 20 knedlíčků - dělala jsem je menší. Byly krásně měkoučké. 
Ještě horké, vyndané z vody, obalte ve směsi máku s moučkovým cukrem (nebo jen máku), krásně se na knedlík nalepí a drží - za tenhle nápad moc děkuji Nikki, protože je to bomba a budu to praktikovat i v jiných receptech s knedlema!
Polít můžete knedlíky trochou rozpuštěného másla a posypat trochou moučkového cukru. Já si k nim dala ještě čerstvé jahůdky. Mňamka!

Dobrou chuť! Byly výborné!




12 komentářů:

  1. krásné :))) jsem ráda, že chutnaly a že pochválila i maminka :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tento recept som už pred pár rokmi skúšala aj ja :) len som knedlíky plnila slivkami ;), pripomína mi moje kulinárske začiatky, lebo vtedy som ho našla v mojom mega super časopise - Fifík (detský časopis) a hneď som ho išla skúšať :D maminka pomáhala samozrejme :D

    OdpovědětVymazat
  3. Už teraz som hladná :)

    Pozývam ťa na moju giveaway :)BellesFleurs

    OdpovědětVymazat
  4. Vezmes si me a budes mi vařit takové knedliky? Hahahahah:D:D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistě :D Když se o mě budeš hezky starat, proč ne :D

      Vymazat
  5. Já mam nejradši s tvarohem, cukrem, šlehajdou a kakaem :D ale s mákem jsou taky výborné, jen mi vadí jak je pití potom hořké :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto doporučuju dát si mlíčko, to je k máku, máslíčku a tvarohovému těstu naprosto senzační kombinace :)

      Vymazat

Děkuji ti za milý komentář!