úterý 29. července 2014

Aqua aerobik

Krásný, ačkoli deštivý, den všem...

V sobotu večer jsem se vrátila z 4denní dovolené, kterou jsem s přítelem strávila v Českém Švýcarsku a okolí. Celý čtvrtek, pátek i sobotu jsme chodili po tůrách. Byla to síla, ale za ty výhledy ze skal, za ty krásné pěšinky, zážitky i za ten božský pocit to stálo. Dovolená byla úžasná, ale zpět do reality. Po návratu jsme si pogrilovali hermelín se zeleninou a další den jsme se hned ráno vydali na houby, pak odpočinek a šup na borůvky do okolních lesů, na kole.
Za poslední tři týdny, kdy jsem na blog nepřispívala, ale sledované blogy četla o sto šest, se mi pomalu ale jistě zahojila operovaná ruka. S hojením byl trochu problém, protože mi rána uprostřed hnisala a to mi hojení pozdrželo. Konečně se ale jizva zacelila, takže mohu se opět začít hýbat. Na fitbox, kde buším rukama i nohama o totem, to asi není, a tak jsem si v našem městě našla variantu méně náročnější na ruce, konkrétně aqua aerobik. Byla to má premiéra!

Mé postřehy
  • na lekci jít bezpodmínečně v jednodílných v plavkách - dvojdílné jsem si neustále hlídala
  • přijít, svléknout, umýt se, osprchovat, obléci plavky
  • vlasy do drdolu nebo culíku
  • nejlépe si vzít svůj fén - nevím jak jinde, ale tady ty nástěnné fény vůbec nesušily
  • průměrný věk zákaznic je 45 let
  • lekce opravdu rychle utekla
  • na hodině se cvičilo s molitanovými činkami a pomůckami
  • člověk by neřekl, jak je rychlé cvičení ve vodě (příjemně) namáhavé
  • po lekci jsem byla příjemně unavená, mírná bolest svalů byla až další den
  • žádný pot :-)

Cvičení ve vodě má mnoho výhod:
  • zaměření především na fyzičku, redukci váhy a zpevnění celého těla
  • odpor vody je 4-12x vyšší než odpor vzduchu = mnohonásobně vyšší intenzita cvičení, než u cvičení na souši
  • nedochází k otřesům, jako při cvičení na suchu, což je přínos pro naše klouby
  • až 4x rychlejší redukce hmotnosti, než na suchu
  • rehabilitační účinky (příznivé účinky na páteř a svaly)
  • navozuje fyzické a psychické uvolnění
  • nepotíme se voda odvádí až 25x více tepla než vzduchu
  • díky tlaku vody na povrch těla dochází k masážnímu efektu = lepší odbourávání podkožního tuku, formování postavy a prevence celulitidy

2 komentáře:

  1. Taky ráda cvičím ve vodě, akorát se k tomu moc nedostanu :) (bazén mám doma u rodičů, ale a bytě s přítelem ne) :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  2. vo vode necvicim :) ale plavanie mam velmi rada .... zavidim dovolenku

    OdpovědětVymazat

Děkuji ti za milý komentář!