úterý 10. června 2014

Čím nahradit pečivo?

Již dlouho se snažím, ačkoli zatím docela marně, vyřadit pečivo ze svého jídelníčku. Po tom, co jsem si dnes přečetla jeden článek na téma bílého pečiva, trochu jsem k němu ztratila chuť. Domácí pekárnu bohužel zatím doma nemáme, ale snad jednou. A tak jsem začala už vážně, přemýšlet nad tím, čím vlastně mohu pečivo nahradit?

  • pečivo z celozrnné, nebo žitné mouky (já kupuji v místní pekárně výborný žitný chléb)
  • knäckebrot
  • zelenina
  • ovesné vločky
Nahradit pečivo můžete i masem, vejci, ořechy, různými druhy semínek, kvalitními sýry, avokádem, kokosovým tukem, olivami, olivovým oleje, trochou ovoce, luštěninami, nebo kouskem hořké čokolády.

Jíte pečivo? Pokud ne, čím ho nahrazujete? 

6 komentářů:

  1. Pečivo sa snažím nekonzumovať skoro rok, a pravdu povediac mi nejak extra nechýba. Chápem, že je jednoduché vytiahnuť z ladničky nejakú pomazánku a natrieť na chlieb, no ja si radšej udusím nejakú zeleninu alebo mäso a priložím čerstvý zeleninový šalát. Niekedy pečivo nahradím vaječnou plackou, na ktorú sa dá všeličo naložiť. Ale samozrejme som len človek takže raz za čas si dám dobrú pizzu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jím pečivo běžně, ale moje mamka jí bezlepkové pečivo, které je ještě lepší než celozrnné nebo žitné...tak to můžeš zkusit :) na netu jsou i e-shopy, kde se prodávají bezlepkové produkty, tak to můžeš zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  3. ja bych určitě celozrnné pečivo nevyřazovala, nebo třeba žitný chleba. Já se pečiva taky bojím jak čert kříže, ale sacharidy jsou taky potřeba, mám vyzkuošeno, že bez nich mám málo energie na sport, i psychika nic moc... Pečivo zařazuju občas, ne každý den, ale určitě není potřeba ho vyřadit. A bezlepkové je určitě super volba!

    OdpovědětVymazat
  4. aoj ja som pecivo vyradila už asi pred pol rokom :) nechyba mi, citim sa lepsie, a odporucam to kazdemu, i ked nemas ziadne jasne priznaky alergie na lepok, tak by si to mala vyskusat bez neho, uvidis co to s tebou spravi, napriklad ja mam lepsie a pravidelnejsie "navstevy zachoda", nenafukujeme ma, zlepsila sa mi aj pokozka na problematickych partiach (ako su stehna a zadok, kde som sa uz ukazovala pomarancova koza, ale to suvisi aj s celkovou zmenou stravovania za posledny rok) ... a cim to nahradit? co tak sa naucit mať vždy chladnicke pripravenu porciu ryze natural? ja som ju bezne raňajkovala, na sladko, či ju vajickam, samozrejme papaj veeela zeleniny, potom su tu ryzove chlebíky či ovocie (všetko toto ťa zasyti rovnako dobre, mozno aj lepsie, ako nejaka bageta ;)
    )

    OdpovědětVymazat
  5. Jím, miluju chleba - k večeři a ke snídani, denně 4 velké krajíce, postavu mám čím dál lepší i s pečivem, takže jsem důkaz, že není třeba vysazovat a nahrazovat... a cítím se skvěle :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji ti za milý komentář!