neděle 25. května 2014

Pravé italské gnochi

Dnes jsem si k obědu udělala pravé italské gnochi. Už dlouho jsem se na ně chystala a díky receptu, na který jsem narazila v časopise F.O.O.D, jsem se konečně odhodlala. Recept jsem uzpůsobila hmotnosti brambor, které jsem měla po ruce.


Potřebujeme:
1 kg brambor
350 g hladké mouky (může být i celozrnná)
1 vejce
špetka soli

Postup: Brambory dáme vařit (ve slupce). Po uvaření je necháme chvíli já jim dala asi 30 minut vychladnout. Vychladlé oloupeme a protlačíme do mísy. Přidáme vejce, špetku soli a asi 300 g mouky. Vše ručně propracujeme do hladkého těsta. Já těsto dělala v domácím robotu a měla jsem ho krásně hladké. Pokud by se těsto lepilo, přidáme dle potřeby mouku. Až bude těsto propracované, odkrájíme si menší kousky, z kterých uděláme nudličky - nudličku rozdělíme na cca 2 cm široké části. Vidličkou je můžeme promáčknout, nebo je nechat tak, jak jsou s linkami od vidličky vypadají lépe! Hotové si je dáme stranou já je dávala na větší prkénko. Dáme si vařit vodu, osolíme ji, až bude vařit, přidáme menší várku připravených gnochi. Po chvíli vyplavou na hladinu - necháme ještě 2 minuty vařit, vyndáme a procedíme. Takhle postupujeme, dokud neuvaříme všechny. Podávat můžete s jakoukoli omáčkou, nebo jen se skořicí, kakaem, moučkovým cukrem - kdo jak má rád:-) 
Času to zabralo celkem dost - dát vařit brambory, to je chvilka; čekáme cca 30-40 minut, až se brambory uvaří; po uvaření je procedíme a necháme asi půl hodinky trochu vychladnout; pak už začíná to pracnější - oloupat brambory, vypracovat těsto, udělat gnochi a ty poté vařit s mým množstvím brambor to trvalo asi 1-1,5 h. Koho zajímá množství - přidávám fotku všech gnochi, které jsem udělala - makačka!

Dobrou chuť!


6 komentářů:

  1. Super recept. Určitě to zkusím, doufám, že to dopadne dobře :D :)

    Zvu tě na Giveaway:
    http://katerinazuzanakova.blogspot.cz/2014/05/giveaway-perickove-nausnice.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to dopadne skvěle :) Ohledně giveaway - už jsme se účastnila ;)

      Vymazat
  2. taky jsem je dělala! ujedla bych se jich :D<3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já mám ještě jednu várku v mrazáku na příště :D

      Vymazat
  3. mnaaam dala bych si, vypada to skvele a urcite to i tak chutna. ja jsem na vareni leva :(

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O NEREZOVÝ ŠEJKR na koktejly nebo kávičku
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/05/letni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, tak to je mega super! Že bych taky zkusila? Až budu mít víc času skrz učení tedy :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji ti za milý komentář!